Letouny provozované Aeroklubem Tábor

Zlin Z-226MS (Moravan Otrokovice) – OK-CTB, s/n 0105 (1972) – dvoumístný samonosný dolnoplošník s pevným záďovým podvozkem a se sedadly za sebou. Pohání jej invertní šestiválec Avia M-137 o výkonu 128KW s autonomní vrtulí V-503. Už od počátku byl speciálně upravován pro vlekání větroňů a k tomu slouží primárně i na našem letišti. Sekundárně je používán k základnímu výcviku a přeškolení na podvozek záďového typu

Cessna 172 Skyhawk SP (Cessna Aircraft Company) – OK-TAB, s/n 172S9191 (2002) – čtyřmístný jednomotorový letoun s uspořádáním sedadel 2+2, používaný pro fotolety a turistické létání, je vybaven nadstandardní výbavou pro IFR létání (podle přístrojů), využívá se tedy mimo vyhlídkových letů i k výcviku kvalifikace IR.

Zlin Z-142 (Moravan Otrokovice) – OK-MNG, s/n 0285 (1982) -dvoumístný sportovnía cvičný letoun. Je určen pro základní a pokračovací letecký výcvik, pro nácvik a létání akrobacie, vleky kluzáků, výcvik v přístrojovém a nočním létání. Pohání jej československý motor M-337AK o výkonu 154 kW s vrtulí V-500A. Kryt kabiny se odsouvá kupředu jako celek od úrovně opěradel obou sedadel. Letouny řady Z-142 našly své uplatnění nejen v tehdejším Československu, ale i v zahraničí.

Zlin Z-43 (Moravan Otrokovice) – OK-COC, s/n 0004 (1972) – čtyřmístný jednomotorový letoun s uspořádáním sedadel 2+2, používaný pro fotolety a turistické létání. . Letoun pohání motor M-337A. Letoun se používá k vyhlídkovým letům, turistickému létání a výcviku létání v noci. Aeroklubový stroj prošel v nedávné době modernizací avioniky a generálkou laku a interiéru

L-13SE Vivat (Aerotechnik Kunovice) – OK-6110, s/n 860121 (1986) – dvoumístný motorový kluzák s uspořádáním sedadel vedle sebe, používaný pro foto lety, výcvik a turistické létání

 IMG_3119

L-23 Super Blaník (Let Kunovice) – OK-1300, s/n 917913 (1991) – je podobně jako L-13 Blaník dvoumístným kluzákem celokovové konstrukce. Většina částí je vyrobena z duralového plechu, potah je připevněn pomocí nýtů. Mezi nejvýraznější odlišnosti patří zejména vodorovné ocasní plochy typu „T“, které omezují možnost poškození při přistání do neznámého terénu. Stroj je dále vybaven novou kabinou s větším průhledným překrytem, zjednodušeným křídlem bez vztlakových klapek s novými koncovými oblouky bez duralových vřeten a otočným zadním kolem. Letoun vznikl jako vývojové pokračování úspěšného cvičného kluzáku Let L-13 Blaník. První let absolvoval prototyp L-23 v roce 1988. Sériová výroba byla zahájena v továrně Let Kunovice v roce 1989 a dosud bylo vyrobeno asi 3 000 letadel. Výroba byla oficiálně ukončena v roce 2006. V roce 2013 výrobce oznámil, že vážně uvažuje o obnovení výroby.

L-13 Blaník (Let Kunovice) – 3x: OK-2820, s/n 172419 (1962) – OK-3829, s/n 172907 (1963) – OK-4714, s/n 026232 (1974) – dvoumístný celokovový kluzák s uspořádáním sedadel za sebou, používaný především pro výcvik

VSO-10 Gradient “Vosa” (Orličan Choceň) – OK-9618, s/n 150222 (1989) -prototyp poprvé vzlétnul 16. září 1976. Sériová výroba probíhala v Orličanu Choceň v letech 1978-1990 a celkem bylo vyrobeno 225 kusů. Letoun nahrazoval v aeroklubech starší větroně VT-116 Orlík II. Oproti Orlíkům nabízel větší pevnost konstrukce a lepší výkony, především při vyšších rychlostech. Díky svým vlastnostem se stal oblíbeným větroněm v aeroklubech. Slouží jako přechodový typ mezi školními Blaníky a laminátovými sportovními kluzáky.  Lze jej také využít jako závodní kluzák klubové třídy.

Standard Cirrus (Schempp-Hirth, GROB Werke) – OK-1983, s/n 419 (1974) -je jednomístný  kluzák klubové třídy. Prototyp kluzáku byl zalétán 20. února 1969. Sériová výroba probíhala od roku1970 do roku 1977. Je využíván k pokračovacímu výcviku a výkonnostnímu létání. Letové vlastnosti vyžadují již určité zkušenosti z předcházejících typů, proto se přeškolení provádí až po létání na VSO-10