Motorový odbor eviduje zhruba tři desítky členů, jeho počty se pohybují podle množství žáků ve výcviku jednotlivých kvalifikací. K výcviku je k dispozici široká paleta typů motorových letounů (Z-142, Z-43, Z-226MS, Piper PA-28 či Cessna C-172SP).

Základní výcvik začíná teoretickým školením, které obsahuje předměty jako je aerodynamika, stavba letadel, meteorologie, navigace, lidská výkonnost a omezení, letecké předpisy atd. Na pozemních přípravách se poté žák seznámí s letounem, jeho obsluhou a provozem. Samotný letecký výcvik obsahuje 45 letových hodin, při nichž se žák naučí nejen základní letové dovednosti jako je přímý let, zatáčky, lety o minimální rychlosti, řešení mimořádných případů za letu a podobně, ale zároveň se naučí plánovat navigační let včetně provozu na řízených letištích. Ukončení výcviku spočívá ve složení teoretických a praktických pilotních zkoušek. Teoretickou částí je písemný test na Úřadu pro civilní letectví a praktickou zkoušku lze absolvovat s examinátorem přímo z Tábora.

Další cestou v rozvoji nového pilota mohou být kvalifikace CPL, IR, ACR, MEP, TOWING-S/BAN,NIGHT, CRI a IRI (viz odkaz Letecká škola CZ/ATO-029), přeškolování na různé typy letounů či novinka – výcvik letů do zahraničí.

Vedoucím motorového odboru a hlavním instruktorem je Tomáš Jirmus, výcvik zabezpečují další instruktoři Jan Bednář, František Bílek, Daniel Jančík, Karel Kulhánek, Lukáš Vychodil, Petr Šmíd, Petr Lapačka, Aleš Červenka a instruktor třídních kvalifikací Petr Košař. Přezkušování provádí examinátor Stanislav Jirmus.